Sprawozdanie klasy 2. z wycieczki do Opatówka

Dnia 5 XI z naszą wychowawczynią Panią Anną Macniak pojechaliśmy na wycieczkę klasową do Opatówka. Wspólnie z nami pojechała też Pani Marlena Pilarczyk.

Z Tłokini Wielkiej wyjechaliśmy autobusem KLA o godzinie 7.57. Najpierw udaliśmy się do Muzeum Historii Przemysłu. Czekał tam na nas przewodnik, który oprowadził nas po salach muzealnych, gdzie mogliśmy zobaczyć różnego rodzaju maszyny, fortepiany, a także wystawę malarstwa i tkanin artystycznych pt.”Gdzieś obok nas”.

Kolejną atrakcją było zwiedzenie pomieszczenia, w którym znajdowała się maszyna parowa. Zrobiła na nas duże wrażenie, podczas gdy została przez chwilę wprawiona w ruch przez naszego przewodnika. Chwilę później udaliśmy się do jadalni, żeby zjeść śniadanie.

Następnie poszliśmy zwiedzać Bibliotekę Publiczną im. Braci Gillerów. Tam zapoznaliśmy się z księgozbiorem biblioteki oraz mieliśmy krótkie zajęcia edukacyjne z panią bibliotekarką.

Biblioteka nam się bardzo podobała, mogliśmy również wypożyczyć swoją ulubioną książkę.

Po wyjściu z biblioteki udaliśmy się na spacer po parku, gdzie mogliśmy podziwiać naszą piękną polską złotą jesień. Podczas spaceru Pani Marlena Pilarczyk przybliżyła nam krótką historię o Opatówku.

W drodze powrotnej udaliśmy się pod pomnik, poświęcony pamięci poległych i pomordowanych mieszkańców Opatówka w latach 1939-1945.

Pod koniec wycieczki, trochę zmęczeni i głodni poszliśmy na pyszną pizzę do pobliskiej restauracji.

Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni zostaliśmy odebrani przez naszych kochanych rodziców.

Wycieczka była udana!

Zapraszamy do fotorelacji:

Przejdź do galerii powiązanej z artykułem